De brommobilisten zijn een serieuze doelgroep

Vijf jaar terug begon ik met rijden in een brommobiel en was vanaf de eerste minuut verslaafd. Ermee rijden tovert nog steeds een glimlach, een blije grijns of zelfs een schaterlach op mijn gezicht. Rijden met een brommobiel is leuk.

Vooraf werd ik eerst nog een beetje uitgelachen maar inmiddels is het voertuig een serieuze verkeersdeelnemer en word ik zelf met mijn brommobiel ook serieus genomen Ook door mijn gezin en vriendenkring. Met mijn samenwerkingspartner Ligier Group Benelux werk ik tegenwoordig aan de acceptatie van de brommobiel en bij alle leeftijdsgroepen en zijn de resultaten inmiddels zichtbaar, ik ben daar trots op. Vijf jaar geleden schreef ik er dit over: Wie hoor ik daar lachen?

Samen

Waar ik mij tegenwoordig vooral over verbaas (in positieve zin) is het ‘samen’ gevoel dat rijden in een brommobiel oplevert. Zowel op de weg als op social media zoek je toch elkaar weer op, je groet die ander in zijn of haar brommobiel en je rijdt mee in tourritten of verschijnt op treffers. Regelmatig zie ik een handje omhoog als groet van de tegemoetkomende brommobilist. In het begin zag ik dat nog niet zo, ik was voornamelijk gericht op het ervaring opdoen en leren omgaan met andere verkeersdeelnemers die het toen nog niet zo ophadden met brommobielen.

Bent u bekend met de brommobiel?

Nu ik alweer een paar jaar mijzelf inzet voor de doelgroep zie ik steeds meer wat een toegevoegde waarde de brommobiel heeft in het leven van de bestuurder ervan. En allemaal zeggen ze hetzelfde, ieder op zijn of haar eigen manier: we willen serieus genomen worden. Met toenemende aantallen van steeds modernere brommobielen gebeurt dat ook, ik merk dat zelf aan de conversaties met anderen op bijvoorbeeld de parkeerplaats bij de supermarkt. “Ligier, dat is een merk met een lange historie zeg. Maar die van u gaat niet zo hard, ik dacht dat ze alleen race auto’s maakten?” Ik begin dan met de wedervraag “Bent u bekend met de brommobiel?” en dan leg ik het uit, over de techniek uit de race industrie die zich uitstekend laat toepassen in de brommobiel, de voordelen van langzamer rijden, polyester en meer, ik praat daar graag over.

Luizenleven?

Werken voor een hele doelgroep is hard werken en het lukt je alleen als je er voor de volle 100% plezier in hebt. Wat ik daarbij fijn vindt is dat ik daarin niet alleen ben, onderhand hebben zich om mij heen ook veel anderen verzameld die hetzelfde hart voor de zaak hebben. En dat moet ook echt, ik vergelijk het altijd een beetje met die tekenfilm, Luizenleven. Eén klein miertje kan niet zoveel, maar als we met duizenden zijn …!. Daarom hoop ik ook dat we elkaar blijven opzoeken en helpen met zaken als navigatie en techniek en het vinden van andere informatie, bijvoorbeeld waar je fijne dealers kan vinden.

We zijn een serieuze doelgroep.