Brommen wordt zoemen

Citroën is jarig. En wat Citroën in de afgelopen 100 jaar altijd al deed gaat zeker op voor het verjaardagscadeau dat ze op de Autosalon van Genève 2019 laten zien: De Citroën Ami Concept One is alweer een bijzonder ontwerp maar nu voor de brommobielrijders. Of moeten we zeggen Zoemmobiel want deze is elektrisch en rijdt maximaal 45km/u.

Post-production : Astuce Productions

Citroën noemt het zelf een Urban Mobility vehicle. Helemaal ontworpen overeenkomstig de Europese regelgeving voor Brommobielen (Quadricycles) is er gelet op gewicht, vermogen en afmetingen. En hiermee is het voertuig overal in Europa in landen waar ze worden toegestaan te gebruiken met een Am-rijbewijs voor bromfietsen.

Met een bijbehorende app voor smartphones is het voertuig te reserveren voor een zelf in te stellen periode want het moet ook gedeeld kunnen worden in de stad. De Ami zou -wanneer het op de markt gaat komen- ook gewoon te koop moeten zijn voor eigengebruik.

Eén van de nadelen van de traditionele brommobiel is de prijs. Omdat brommobielen door kleine fabrikanten in kleinere oplages worden geproduceerd is het ook anders niet mogelijk. Dat een grote autoproducent als Citroën zich mogelijk op de brommobiel-markt gaat wagen is mogelijk ook een belofte van lagere prijzen. Alleen al om die reden -en zeker niet alleen voor het milieu- is het te hopen dat ze beslissen dat deze microcar in productie zal gaan.

Hieronder zie je een aantal persfoto’s van Citroën om een idee te krijgen van wat er gaat komen. Als het er komt want dat is nog wel de vraag. Voorlopig een voorproefje van een nieuw tijdperk waarin brommen verleden tijd is en zijn we gaan zoemen. Wie weet.

Copyright Maison Vignaux @ Continental Productions
Post-production : Astuce Productions
Copyright Maison Vignaux @ Continental Productions
Post-production : Astuce Productions

Het Persbericht op de website van Citroën.

Delen:

Geef een reactie